Urząd Miasta Rumi podobnie jak wszystkie instytucje publiczne w dobie pandemii zmienił zasady funkcjonowania.
W pierwszym okresie pandemii w trosce o zdrowie mieszkańców oraz urzędników zdecydowano o czasowym zamknięciu urzędu dla mieszkańców przy jednoczesnym zapewnieniu pełnej dostępności w formie kontaktu zdalnego. W holu Biura Obsługi Mieszkańców została ustawiona skrzynka, w której można składać dokumenty bez konieczności kontaktu z urzędnikami. W drugiej połowie maja Urząd został otwarty dla mieszkańców w zakresie zapewniającym bezpieczeństwo sanitarne, tj. zachowana została ograniczona liczba osób przy stanowiskach oraz zapewniono odpowiednie warunki w sali obsługi do załatwiania spraw urzędowych.
W urzędzie Miasta wprowadzone zostały zasady mające służyć bezpieczeństwu mieszkańców i klientów urzędu, a także umożliwić zapewnienie ciągłości pracy gminnej administracji, w tym:
system pracy zdalnej i hybrydowej dla pracowników Urzędu,
Urząd czynny był przez cały okres pandemii w 2020 r., jednak okresowo wprowadzane były ograniczenia w bezpośrednim dostępie, tj. rekomendowane było wcześniejsze umawianie wizyt telefonicznie,
rekomendowane było załatwianie spraw elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP lub telefonicznie,
pracownicy oraz klienci Urzędu mieli stały dostęp do środków ochrony indywidualnej.